ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT LEGÚJABB HÍREINKRŐL!

Iratkozz fel levelezőlistánkra, így elsőként fogsz értesülni eseményeinkről, akciónkról és egyéb érdekességekről!

Adatkezelési tájékoztató

[]
1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder

Főoldal Magazin

Mérhető az egészséges életmód hatása?

Az egészséges életmód jóval drasztikusabban csökkenti egy krónikus betegség kialakulásának kockázatát, mint azt eddig feltételezték: az egészségtelen életvitelt követőkkel szemben mintegy 78 százalékkal csökken a betegség rizikója az egészségre vonatkozó intelmeket komolyan vevők esetében.

egészséges életmód

  • 78 százalékkal csökken a betegség rizikója az egészségre vonatkozó intelmeket komolyan vevők esetében.
  • Aki az egészséges életmódra vonatkozó összes kritériumot figyelembe véve él, 93 százalékkal is csökkenti annak az esélyét, hogy cukorbetegségben szenvedjen.
  • A szívinfarktus kockázata 81 százalékkal bizonyult kisebbnek.
  • Az agyvérzéssel kapcsolatban 50 százalékos a csökkenés.
  • Daganatos megbetegedés esetében 36 százalékos különbség tapasztalható az egészségesen élők és a másik csoport között.
  • Az elhízással számos lelki probléma is jár: szorongás, csökkent önbizalom, önvád, alacsony önértékelés.
    aki 30 alatt tudja tartani testtömeg-indexét (BMI), már csupán ezzel az egy szemponttal több, mint 50 százalékkal csökkenti a krónikus betegség kialakulásának kockázatát.
  • A krónikus betegségek közül a megfelelő testsúllyal a kettes típusú cukorbetegséget lehet elkerülni, amihez hozzátartozik a hasi zsír leadása, mely nagyon, 70 százalékkal jobban hajlamosít a diabétesz kialakulására.
  • 93 százalékkal is csökkenti annak az esélyét, hogy cukorbetegségben szenvedjen.
  • A szívinfarktus kockázata pedig 81 százalékkal bizonyult kisebbnek.
  • Az agyvérzést illetően tapasztalt 50 százalékos csökkenés ugyancsak tekintélyes szám, s a daganatos megbetegedés esetében tapasztalt 36 százalékos különbség is azt mondatja, hogy érdemes az egészséges életmóddal kapcsolatos intelmeket komolyan venni.
Nézzük a már kialakult kórképeket, betegségeket:
  1. A megfelelő diétával megállítható az inzulinrezisztencia, gyakran még a gyógyszerek is elhagyhatóak.
  2. A PCOS-ben szenvedőknél nagy állapotjavulás érhető el, a teherbeesés esélyei megtöbbszöröződnek.
  3. A hormonháztartás nagy szenvedője a rossz táplálkozásnak, felborulása pedig számtalan zavart okoz, többek között az állandó fáradtságot, krónikus kimerültséget. Egészséges életmóddal sokat javíthatunk ezen az állapoton.
  4. Az immunrendszer működését segíthetjük a megfelelő életmóddal, táplálkozással, ami nemcsak ellenállóbbá tesz minket a betegségek ellen, de az általános közérzetünk is javul. Ehhez kapcsolódóan az allergiás tünetek is enyhülnek.
  5. Az egészséges táplálkozás visszafordíthatja a metabolikus szindrómát.
  6. A megfelelő, cukorban és húgysavképző anyagokban szegény diéta jelentősen javíthatja az ízületi betegségben szenvedők állapotát, legyen az bármilyen eredetű.
  7. Ezzel összefüggésben könnyebbé válik a sporttevékenység vagy csak aktívabbá az életmód, amely testi-lelki előnyökkel egyaránt jár.
  8. Közérzetünk és egészségi állapotunk egy kölcsönhatás, állandó változóinak eredménye, lelki világunk pedig képes pozitívan és károsan is befolyásolni döntėseinket, életmódunkat, ezzel élettani folyamatainkat.
  9. A pozitív életminőség úgy jön létre, ha figyelünk az egészséges táplálkozásra, a rendszeres testmozgásra, és lelki folyamataink révén a feszültség-kezelési készségek fejlesztésére.

Huszár Zsuzsanna
táplálkozási szakértő
www.etrendezo.info 

Leave a Comment