ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT LEGÚJABB HÍREINKRŐL!

Iratkozz fel levelezőlistánkra, így elsőként fogsz értesülni eseményeinkről, akciónkról és egyéb érdekességekről!

Adatkezelési tájékoztató


Főoldal Magazin

Nem baj, ha nassol a gyerek, csak…

Zöldség- és gyümölcschipsek

A gyerekek imádják a ropogtatnivalókat, mert olyan jó a hangja, annyira érdekes, ahogy törik és persze finom is. Jó hír, hogy a ropogtatnivaló lehet egészséges is.

Kóstoltad már a ropogós alma- vagy banánchips-et? Gondoltad volna, hogy a lila céklachips-et még a legválogatósabb gyerek is megeszi? De ugyanez a helyzet a sárgarépából vagy zellerből készült finomsággal is.

Az elkészítése nagyon egyszerű, csupán egy aszalógép kell hozzá. Hámozd meg a gyümölcsöket és zöldségeket, majd szeleteld 1-2 mm vékonyra őket. Helyezd az aszalógép tálcájára és szárítsd 1 éjszakán át. Melegen lehet, hogy még hajlik, de ha kihűlt isteni, ropogós lesz.

Bio gumicukor

Gyümölcsös, macis, elefántos, dínós, törpés vagy éppen szívecskés – még talán az íze sem számít. A gumicukornak nem tudnak ellenállni a gyerekek.

Nem is kell megfosztanod őket a finom gumiédességtől, csak válassz egészséges, bioösszetevőkből készült változatokat.

Biobon organikus gumicukrok nem tartalmaznak ízfokozókat vagy színezéket, az ízeket és a színeket is természetes összetevőkből kapják.

Gyümölcsnyalóka

Az egészségtudatos anyukák messziről elkerülik a nyalókás polcokat a boltban, mert a gyerekeket szinte vonzza a színes golyókkal csábító pálcikás édesség. A sok szintetikus összetevő és aroma azonban nem tesz jót az egészségnek, ezért jogos az aggodalom.

Ezt ismerte fel a YumEarth is, akik organikus összetevőkből, valódi gyümölcsök hozzáadásával készítik a nyalókáikat. Ezt bátran adhatod a kicsinek.

Olajos magok

A legtöbb olajos mag a szuperélelmiszerek között is szerepel, ezért érdemes 2 éves kor felett rendszeresen adni a gyerekeknek belőle. Ha először adod, akkor teszteld, hogy a kicsi nem allergiás-e rá. A mogyoró- és mandulaallergia ugyanis sok gyereknél okoz problémákat.

Érdemes a rágcsának szánt olajos magokat az étkezőasztalon, kis tálkákba is kihelyezni, így a gyerekek akár az étkezések végén vagy nap közben is ropogtathatnak belőle.

Aszalt gyümölcsök

Bár az aszalt gyümölcsök a bennük lévő cukrokat koncentráltan tartalmazzák, a csokinál, sós chips-nél mégis sokkal jobb alternatívát jelentenek. Számos jótékony hatásuk van, ráadásul néhány szem is elegendő belőlük az édesség iránti vágy csillapításához.

Felkockázott gyümölcsök

Sok szülő panaszkodik, hogy nem eszik friss gyümölcsöket a gyerek, pedig lehet, hogy csak a tálalás módja nem megfelelő. Érdemes a friss gyümölcsöket, apró kezekhez passzoló kockákra vágni, és kis tálkában kínálni nekik akár mesehallgatás, rajzolás vagy játék közben.

Kutasi Kelly
KELLYS HUNGARY
Health Ambassador
Funkcionális edz

Leave a Comment