ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT LEGÚJABB HÍREINKRŐL!

Iratkozz fel levelezőlistánkra, így elsőként fogsz értesülni eseményeinkről, akciónkról és egyéb érdekességekről!

Adatkezelési tájékoztató

[]
1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder

Főoldal Magazin

Pihend magad edzettre!

Sokak számára ismert, hogy edzés után fontos a megfelelő regeneráció, azzal azonban már kevesen vannak tisztában, hogy ez alatt pontosan mit is értünk. Tudvalevő, hogy az izmok abban az időszakban fejlődnek, illetve regenerálódnak, azaz amikor pihenünk, nem végzünk komolyabb fizikai munkát.

Edzés utáni regenerálódás

A regenerálódás  jelentése “újraképződés”. Az intenzív edzések során az izmokat extra terhelés éri, a bennük tárolt glikogénraktárak kiürülnek. Az izmok átvitt értelemben sérülnek. Az edzést tehát minden esetben egy regenerációs időszaknak kell követnie, ami egyébként már akkor elkezdődik, ha abba hagytuk az edzést.

Gyakran tévesztik össze a regenerálódást a pihenéssel, ami része a regenerálódásnak, de nem egyedüli szempont. A regenerálódás ugyanis azon folyamatok összessége, amelyek hozzájárulnak az izom fejlődéséhez az edzés utáni időszakban a megfelelő ételek, kiegészítők és pihenés segítségével.

Azért kell mindig növelnünk az edzések nehézségi fokán, mert a regenerációs időszakban a testünk alkalmazkodni próbál a legutóbbi terheléshez. Azt kell tehát elősegítenünk, hogy izmainknak megadjuk az elegendő pihenőidőt és a megfelelő tápanyagokat, hogy alkalmazkodni tudjon az egyre intenzívebb edzésekhez és ezáltal fejlődésre tudjuk “kényszeríteni” az izmokat.

Az alvás

Sokszor azt feltételezik, hogy minél többet alszunk, annál gyorsabb a regenerálódás. Az izmok regenerálódási folyamatát ugyanakkor nem lehet gyorsítani, a megfelelő mennyiségű alvás alapfeltétele a regenerálódási folyamatnak. Az alvás során testünkben növekedési hormonok szabadulnak fel, amelyek alapvető fontosságúak az izomtömeg növeléséhez.

Pihenés

Az edzés utáni pár órában pihenni kell, ilyenkor nem ajánlott sem kardió sem aerob edzést beiktatni, vagy az izomra megterhelő munkát végezni. Kiváló megoldás, ha edzésünket munka utánra tesszük, igaz, ebben az esetben is felmerülhetnek problémák. A lényeg, hogy ha nem is tudja mindenki megoldani, de a fejlődéshez szükséges az, hogy minimum pár órát pihenéssel töltsünk edzés után. Az alvás és a helyes étkezés után a pihenés a következő faktor ami jó hatással van a regenerálódásra. Minél több, annál jobb alapon.

 

Forrás: www.scitecwebshop.hu

Leave a Comment