ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT LEGÚJABB HÍREINKRŐL!

Iratkozz fel levelezőlistánkra, így elsőként fogsz értesülni eseményeinkről, akciónkról és egyéb érdekességekről!

Adatkezelési tájékoztató

[]
1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder

Főoldal Magazin

A túl sok szénhidráttól hízunk, nem a kalóriától

A túl sok szénhidráttól hízunk, nem a kalóriától! Ez Posta Reni saját tapasztalata. Ezért nem is hiányzik már Reninek a kenyér, a tészta és az egyéb lisztes, keményítőtartalmú ételek. Főleg, amióta tudja, hogy milyen sok egyéb köret és reggeli létezik ezek nélkül is.

Ha teszteled Te is magadon ezeket, akkor számíts arra, hogy az első napokban a gyorsan felszívódó szénhidrátok elhagyását kísérheti fáradékonyság. De ezek csak átmeneti elvonási tünetek! Érdemes kitartani, és nem visszaesni a lisztes ételek fogyasztásához, mert össze sem lehet hasonlítani az utána következő belső egyensúlyt és a leolvadó kilók okozta mámort! Akár már egy-két hét után a kiegyenlített vércukor miatt sokkal energikusabb és élettel telibb leszel még egy kiadós, de paleolit étkezés után is.

Pár szó a gluténról: ez a gabonafélékben található fehérje. Sokan már gyerekkorukban allergiás tünetekkel reagálnak erre, és azt gondolom, hogy ők a szerencsésebbek. Míg a többi ember szervezetében csak alattomos és kismértékű gyulladás lappang éveken keresztül olyan kísérő tünetekkel, mint pl. feszülő hasfal, tápanyag felszívódási zavarok, hasmenés. Aztán évek múltán különböző civilizációs betegségek törnek ki rajta.

Csak felsorolásszerűen néhány betegség, amit a gluténérzékenység okoz:
  • foltos hajhullás, autoimmun problémák, csalánkiütés,
  • I. típusú cukorbetegség, pajzsmirigybetegségek,
  • reumás ízületi gyulladás, multiplex szklerózis,
  • pikkelysömör, bőrpigment-hiány,
  • meddőség, csontritkulás,
  • állandó fáradtság, depresszió…

A helyzetet súlyosbítja az is, hogy a jelenlegi, gluténérzékenységre irányuló vértesztek közel sem 100%-osan megbízhatóak, az érintettek 10-20%-át lehet csak felismerni ezzel a módszerrel.

Az inzulinrezisztenciáról is biztosan egyre többet hallasz mostanában. A lényege, hogy az elfogyasztott lisztes, keményítőtartalmú ételek, mint pl. a tészta, kenyér, rizs, krumpli, kukorica – cukorrá alakulnak át a szervezetben. A teljes kiőrlésű gabonák is! Tévedés, hogyha ilyet választasz, az nem hizlal.

Szerintem egy próbát megér mindenkinek az egészsége! Ha Te is így gondolod, akkor teszteld 1-2 hétig a szervezeted: hagyd el a gabonákat, kenyeret, egyéb lisztes ételeket, a krumplit, a rizst, a tésztát, a kukoricát, és a hüvelyeseket. Hogy ez képtelenség, mert akkor mi marad?!

Meg fogsz lepődni, hogy mennyi mindent nem ettél eddig!

Forrás: Szendi Gábor, Paleolit szakácskönyv: Glutén

Posta Reni

cukor-, glutén-, tejmentes receptek és étrendek fejlesztője
fogyókúrás tanácsadó,
a paleohedonista életmód képviselője

Leave a Comment