HERBAHÁZ – Ahol a tudatosság életformává válik

Traier Csaba - Herbaház Kereskedelmi igazgató
Traier Csaba -Kereskedelmi igazgató

Interjú Balogh Judittal, a Herbaház marketingvezetőjével és Traier Csabával, a Herbaház kereskedelmi igazgatójával.

A Herbaház története nem csupán egy sikeres vállalkozásé, hanem egy szemléletformáló misszióé is. A társaság a rendszerváltást követő bizonytalan gazdasági környezetben, 1991-ben ismerte fel a lehetőséget egy akkor még szinte ismeretlen piaci szegmensben: a természetes gyógymódokat, reformélelmiszereket és bioéletmódot támogató termékek világában.

A céljuk az volt, hogy nagykereskedőként összekapcsolják a kínálatot és a keresletet, megbízható támpontot nyújtsanak a piaci szereplőknek, és támogassák az egészségtudatos életformát kereső embereket.

Megalakulásakor a Herbaház klasszikus példája volt az „új termék – új piac” típusú vállalkozásnak. Az egészséges életmód termékei még csak formálódóban voltak, nem létezett jól kiépült bolthálózat, sőt még a kereslet is csak ébredezett. A Herbaház szerepe azóta is alapvető maradt: számos gyártó, importőr és biobolt indulásánál ott voltak szakértőként, partnerként vagy tanácsadóként. „A vállalat öröksége nemcsak a termékekben és kapcsolatokban érhető tetten, hanem a szellemiségben is: az alkotó, újító gondolkodásmód máig meghatározza a működését” – fogalmazta meg Traier Csaba, a Herbaház kereskedelmi igazgatója.

Egy változó világban is biztos pont

Az elmúlt évtizedek során a társadalmi igények és a fogyasztói szokások jelentősen megváltoztak. Az egészségtudatos életmód már nem rétegigény, hanem tömeges elvárás lett, és az érzékenységek, intoleranciák vagy életmódválasztások (pl. vegán, paleo, mentes étrendek) számos új termékkategóriát hívtak életre. „A Herbaház ebben a színes, gyorsan bővülő, ám gyakran átláthatatlan kínálatban nyújt biztos eligazodást” – mondta Balogh Judit, a Herbaház marketingvezetője.

A több mint 30 év tapasztalata mellett a Herbaház másik óriási értéke a szakértelem. Az áruházakban képzett tanácsadók, dietetikusok és fitoterapeuták segítik a vásárlókat abban, hogy valóban a számukra legmegfelelőbb terméket válasszák. Nemcsak termékinformációt adnak, hanem életmódtanácsokat, iránymutatást és hiteles tájékoztatást a legújabb táplálkozási trendekről, hatóanyagokról és kombinációs lehetőségekről.

Baalogh Judit - Herbaház Marketingvezető
Balogh Judit – Marketingvezető

Közel 12 000 termék – minőség, választék, bizalom

A Herbaház kínálata ma már több mint 12 000 különféle terméket foglal magába, amelyek egyértelműen lefedik az egészségtudatos életmód minden szegmensét. A termékkategóriák között megtalálhatók a mentes termékek (glutén-, laktóz-, cukormentes), bio- és reformélelmiszerek, vegán és paleo termékek, étrend-kiegészítők, gyógynövények, natúrkozmetikumok, öko háztartási szerek, speciális ásványvizek, gyógyvizek, vitamin- és sportitalok. A gyógynövények különösen kiemelt szerepet kapnak: az áruházakban közel 1100 különféle szálas gyógytea és élvezeti tea közül választhatnak a vásárlók. „Ez nemcsak a legnagyobb választék az országban, hanem az egyik legsokoldalúbb is, legyen szó prevencióról, immunerősítésről, emésztéstámogatásról vagy stresszoldásról” – foglalta össze Balogh Judit.

Az étrend-kiegészítő-kínálat is kiemelkedő: a termékek indikáció szerinti csoportosítása megkönnyíti a tájékozódást, miközben minden esetben biztosított az ellenőrzött minőség. A Herbaház nem vesz fel a kínálatába olyan étrend-kiegészítőt, amely nem felel meg belső szakmai elvárásainak. Ez különösen fontos a felhígult piacon, ahol gyakran találkozni nem megfelelően dokumentált, ellenőrizetlen termékekkel.
A bio minősítésű termékeket a Biokontroll Hungária rendszeresen ellenőrzi, amely további garanciát jelent a vásárlók számára.

Fogyasztói igényekre hangolva

A Herbaház célja nemcsak az, hogy kielégítse a fogyasztói igényeket, hanem az is, hogy megelőzze őket. A vásárlói visszajelzések kiemelt szerepet kapnak a termékpaletta fejlesztésében. A kínálat kialakításánál figyelembe veszik a legújabb trendeket, az egyéni érzékenységeket, az egészségi állapotokat és a tudatos táplálkozás elvárásait is.
A tanácsadó hálózat folyamatos képzést kap, hogy naprakész tudással szolgálja ki az érdeklődőket – mondta el Traier Csaba.

Tudatos közönség, növekvő közösség

A Herbaház célközönsége kezdetben inkább a 40–45 év feletti korosztályból került ki, akik már saját bőrükön tapasztalták meg a kevésbé tudatos életmód hátrányait. Ma azonban egyre több fiatal (30+ korosztály) érdeklődik az egészségmegőrzés, a prevenció és a fenntarthatóság iránt. Ez az új generáció már nem akkor keres megoldásokat, amikor baj van, hanem igyekeznek a problémák elé menni.
A tudatos életmód jegyében hozott napi döntések – legyen szó étkezésről, mozgásról, mentális egészségről vagy környezetvédelemről – mind részei a Herbaház küldetésének.
A marketingvezető hozzátette: „A vásárlók több mint 52%-a már törzsvásárlóként tér vissza, ami kiemelkedő arány a magyar piacon.”.

Balogh Judit ,Traier Csaba - Herbaház

360°-os marketing, offline és online jelenlét

A Herbaház marketingstratégiája komplex és sokrétű. Az országosan működő 9 szakáruház mellett egy professzionálisan kialakított webáruház is működik, amely lehetőséget ad a kényelmes, gyors vásárlásra. Az online térben nemcsak a termékkínálat, hanem a tanácsadás is jelen van: blogbejegyzések, szakértői videók, cikkek és közösségi médiás aktivitás révén segítik az eligazodást.
„A vásárlók kísérletező kedve magas, ezért a Herbaház célja, hogy személyes élményt is nyújtson. A tanácsadókkal történő beszélgetések, kóstolók, rendezvények és interaktív események révén közösségi élménnyé válik a vásárlás” – fogalmazta meg Balogh Judit.

Herbaház Klub – az elkötelezett közösség

2020-ban indult el a Herbaház Klub, amely mára több mint 80 000 tagot számlál. A klub nemcsak hűségprogram, hanem edukációs és közösségépítő platform is. A tagok személyre szabott ajánlatokat, pontgyűjtési lehetőségeket és kedvezményeket kapnak, emellett hozzáférnek szakértői cikkekhez és újdonságokhoz. „2025-ben a klub megújul: az új rendszer még inkább figyelembe veszi az egyéni preferenciákat, a tudatosság szintjét és az élethelyzeteket” – avatott be a kereskedelmi igazgató. A cél: minél személyesebb, hitelesebb és hasznosabb tartalmat nyújtani.

HERBAHÁZ – Ahol a tudatosság életformává válik

Folyamatos fejlesztés, stratégiai terjeszkedés

A Herbaház hosszú távú céljai közé tartozik a földrajzi lefedettség növelése és a vásárlókhoz való közeledés. Az emberek nem szívesen utaznak messzire, így fontos, hogy minél több helyen legyen elérhető a Herbaház minősége. 2025 januárjában megnyílt a legújabb Herbaház szakáruház Budapesten, a Margit körúton. A bolthálózat további bővítését tervezik – mind Budapesten, mind vidéki nagyvárosokban. A helyszíneket gondosan választják ki, és mindenhol ragaszkodnak a Herbaház színvonalához: tágas eladótér, széles választék, szakmai tanácsadás.
Párhuzamosan zajlik a meglévő áruházak korszerűsítése is. A modern arculat, új polcrendszerek, korszerű világítás és új kasszarendszer mind azt a célt szolgálják, hogy a vásárlási élmény gyorsabb, kényelmesebb és esztétikusabb legyen.

Jövőkép: a tudatos életmód szakértőjeként

A Herbaház nem csupán kereskedőként, hanem edukátorként, tanácsadóként és megbízható partnerként kíván jelen lenni a jövő egészségtudatos társadalmában. A cél, hogy olyan szakértői központtá váljon, amely nemcsak termékeket kínál, hanem valódi, hiteles segítséget is. „Egyre több gyártó tér vissza a klasszikus, szakértelemre épülő csatornákhoz, felismerve, hogy a siker kulcsa nem a legnagyobb reklámbüdzsé, hanem az értékes tudás, az átlátható kommunikáció és a valós fogyasztói igények megértése” – foglalta össze Traier Csaba
A Herbaház ebben kíván vezető szerepet vállalni – nemcsak eladni, hanem támogatni, tanítani, inspirálni.

HERBAHÁZ – Ahol a tudatosság életformává válik

Elérhetőségek:

Herbaház - az egészség szakáruházaWeboldal: www.herbahaz.hu
Facebook: Herbaház
Instagram: Herbaház
Tiktok: Herbaház