ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT LEGÚJABB HÍREINKRŐL!

Iratkozz fel levelezőlistánkra, így elsőként fogsz értesülni eseményeinkről, akciónkról és egyéb érdekességekről!

Adatkezelési tájékoztató

[]
1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder

Főoldal Magazin

Ezért sétálj ebéd után!

Sokan inkább ledőlnének aludni ebéd után, pedig sokkal jobb, ha ilyenkor is aktivizálod magadat és sétálsz egyet! – írja a runnersworld.hu
ebéd után

Az olaszoknál a mai napig hagyomány, hogy sétáljanak egyet evés után – és igazuk is van. Egy amerikai egyetem végzett kutatást a témában, aminek eredményei szerint egy 15 perces séta csökkentheti a kettes típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát, ráadásul hatékonyan csökkentik a vércukorszintet is. Nem csak ebéd után hatásos a séta, akkor sincs baj, ha vacsora utánra időzítenéd.

Mi ennek az oka?

Az emésztőrendszer a bevitt ételekből glükózt állít elő, ami az egyik legfontosabb energiaforrás. Étkezés után pedig rengeteg glükóz kerül a vérbe, amit az inzulin és más hormonok juttatnak el a sejtekhez. Ha viszont a vérben marad ez az anyag, szívbetegség, stroke, veseproblémák is kialakulhatnak.

Az evés utáni séta pont ezt segít elkerülni: a mozgás közben dolgozó izmok energiaként hasznosítják a glükózt, így nem marad belőle annyi a vérben.

A mozgás jótékony hatását egyébként már korábban végzett kutatások is igazolták. Ezekből kiderült, hogy nem csak a séta fejthet ki áldásos hatást, más aerob mozgásformák is hasonló hatással bírnak a vércukorszintre és az emésztésre. Érdemes tehát ebéd és vacsora után legalább 10-15 percet sétálnod, az egészséged biztosan hálás lesz érte.

 

Forrás: runnersworld.hu 

 

 

Leave a Comment